About Me

My photo
i'm azmira. 1991's. putrajaya. i dont know how to write.

Monday, December 26, 2011

23/12/2011

pada tarikh ini. satu kejadian yang amat menyeksakan fizikal dan mental terhadap aku. sepatutnye pada jam 1140malam pada terikh 22/12 aku dah gerak dari dungun. sudah menikmati malam yg indah menuju ke putrajaya tercinta .

TETAPI , aku tak tau la kenapa mulut sahabat aku tu masin sangat , sampai bas aku tu betulbetul rosak kat KT tu. tu la. konon nak bahan orang lain. tup tup tup diri sendiri kena. memang padan muke la kann. padan muke aku jugak sebab naik bas dengan dia. adoi. so. silalala amek pengajaran daripada aku ni haa. tokse cakap pasal orang lain. kang diri sendiri jugak yg terkena. 

kalau kena tunggu takat setengah jam tu aku masih boleh terima lagi weh. ni sampai dua jam lebih tunggu. mau tak kebas bontot aku ni haa. dari tak hujan. terus hujan. yang kawan aku ni pulak asyik mengeluh je. aku pulak yg penat dengar die mengeluh. untungla malam tu aku ada member even dia banyak bunyi pun kan. daripada aku sorang sorang , tak ke meleleh air mata aku ni nanti. aigooo. dalam jam 215 pagi jugak la bas baru sampai. tak penah penah aku naik bas pagipagi buta macam tu. naik je bas , pakai sweater.keluarkan bantal . makcik sebelah senyum2 dah kat sebelah aku. tak paham aku. haha. and ready to sleep.

dah naik bas. lepas tu dalam jam 345 pagi. something like that la kan. kena tukar bas plakk. aku ni dah sedapsedap tidur , baru nak tukar bas bagai. phewww. ok. and then teruskan perjalanan dengan aman dan sejahtera. tepat jam 6 pagi. bas berhenti . solat subuh. kat perhentian KARAK. aku nak masuk tandas pun takut2. dalam keadaan mamai terus tersedar bila nampak perkataan karak depan mata. fuh fuh fuh. 

at the end. pukul 8 lebih jugak la baru sampai putrajaya sentral. selalu sampai pagi pagi buta takde orang. kali ni sampai tengok kat sentral penuh dengan manusia. haha. baru ada feel balik kampung . ^_^ . btw. makcik kat sebelah yg aku cakap tadi tu kan.. dari aku naik bas sampai la aku turun bas. asyik betul die perhatikan aku. pelik sangat ke aku ni ? aku bedengkur ke tidur tadi ? nak jadi calon menantu ke? ok. yang itu mustahil. haha. tapi takpe. yang penting aku dah selamat sampai. jumpa family tercinta. itu sudah memandai. toodles !
=)

note : cuti kali ini , dapat jugak aku jumpe member2 time sekolah menengah dulu. alhamdulillah. :)


No comments: